Jaguar E-Pace Forum banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
8 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bonjour, J'ai un E pace first édition de 03 2018 et la batterie se décharge rapidement. L'affichage me demande de démarrer le moteur. Cette batterie est elle garantie par jaguar ? Je pense que 2 ans 1/2 c'est pas beaucoup pour une batterie. Puis je la recharger sans la démonter ?

Merci pour vos réponses.

G

·
Translated via the nee Apple app.... Hello, I have an E pace first edition of 03 2018 and the battery is unloading quickly. The display asks me to start the engine. Is this battery guaranteed by jaguar? I think 2 years 1/2 isn't much for a battery. Can I reload it without dismantling it?

Thank you for your answers.

G

·
Ma voiture a aussi 2 ans et demi. Dans le verrouillage, ma batterie était complètement drainée. J'ai appelé Jaguar Assist qui a changé la batterie parce qu'il ne pouvait pas la recharger. C'était feee. Le technicien a déclaré qu'il y avait un défaut logiciel qui entraînait la décharge de la batterie. Ça fait du bien depuis lors. La fonction stop/start a même commencé à fonctionner.

·
Registered
5 Posts
I had this problem, it was being caused by the fan constantly drawing on the battery. Jaguar assist updated the software to stop the fan problem, I now have a full battery. I hope this helps

·
Registered
15 Posts
lizj said:
I had this problem, it was being caused by the fan constantly drawing on the battery. Jaguar assist updated the software to stop the fan problem, I now have a full battery. I hope this helps
Hi, I'm having the same problem with the battery, I have been getting low battery warning for the last months even if it was always on solar panel when parked. Last time I used it, the fan didn't work. The car is now at Jaguar but they are saying that the battery is fine and that the fan is fine too. How did you discover that it was the fan? I would have never put those two things together...

1 - 7 of 7 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.