Jaguar E-Pace Forum banner

Hoe de auto te vergrendelen zonder het interne alarm te activeren

3.9K views 5 replies 4 participants last post by  alanparr  
#1 ·
Vroeger had ik een diesel E-pace uit 2018 en als ik de auto vergrendelde, werd het interne alarm niet geactiveerd - geweldig, want ik liet de hond vaak in de kofferbak achter terwijl ik bijvoorbeeld even naar een winkel ging.

Ik heb nu een 2024 E-Pace P300e (waar ik dol op ben), maar het interne alarm lijkt nu te worden geactiveerd bij het vergrendelen - het alarm is nu al een paar keer afgegaan!

Weet iemand hoe je de auto kunt vergrendelen zonder het interne alarm te activeren?

#3 ·
Bedankt voor uw antwoord. Ik denk dat ik het antwoord heb gevonden, dat ik hier zal plaatsen ten behoeve van anderen;

Wanneer het voertuig enkel of dubbel op slot zit, worden de alarmsensoren geactiveerd. De alarmsensoren omvatten:

1. Een kantelsensor om te detecteren of het voertuig gekanteld of opgetild is.
  2. Een bewegingssensor in het interieur om beweging in het voertuig te detecteren.
Er is nu echter een "Vraag bij verlaten"-optie

Met de functie Vraag bij verlaten kan de gebruiker een alarmmeldingsprompt instellen in het instrumentenpaneel.

Zo schakelt u de functie Vraag bij verlaten in en uit:

1. Raak het instellingenpictogram aan.
  2. Selecteer Voertuig.
  3. Selecteer Veiligheid en beveiliging.
  4. Raak de schakelaar Vraag bij verlaten aan om deze in of uit te schakelen.

Indien ingeschakeld, toont de functie Vraag bij verlaten een bericht in het instrumentenpaneel. Druk op de OK-knop op de bedieningselementen van het stuurwiel om de alarmsensoren te activeren of te deactiveren.